در نوزدهمین رویداد پیوند ؛

عرضه محصولات هوشمندسازی خودرو

عرضه محصولات هوشمندسازی خودرو

به گزارش گردو دانلود، در نوزدهمین رویداد پیوند با مبحث هوشمندسازی در صنعت خودرو، ۷ استارتاپ، خصوصیت های محصول و مدل کسب و کار خویش را به شتاب دهنده های حاضر عرضه کردند.



به گزارش گردو دانلود به نقل از مهر، دکتر مصطفی بغدادی مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری در نوزدهمین رویداد «پیوند» با مبحث هوشمندسازی در صنعت خودرو که امروز در محل صندوق نوآوری برگزار شد، در سخنانی ضمن اشاره به نقش این صندوق در زیست بوم نوآوری کشور، اظهار داشت: در صندوق با تمرکز بر بخش استارت آپی و کمک به رشد تعداد شرکتهای دانش بنیان مجموعه فعالیتهایی را برای زیست بوم نوآوری کشور انجام می دهیم.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این که هم اکنون ۷۹ خدمت در صندوق نوآوری به شرکتهای دانش بنیان و فناور عرضه می شود، اظهار داشت: این خدمات در چهار دسته تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی عرضه می شود که مخاطبان آنها به صورت مستقیم شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان است و ولی صندوق نوآوری به شکل غیر مستقیم از شرکتهای فناور و استارت آپی هم به واسطه سایر بازیگران زیست بوم، حمایت می کند.
بغدادی اضافه کرد: امروزه اکوسیستم نوآوری کشور فقط شرکتهای دانش بنیان نیستند بلکه شامل شرکتهای استارت آپی، مجموعه های فناوری که در پارک ها مستقر هستند و هم هسته های فناوری که در مراکز رشد درحال شکل گرفتن باشند هم می شود.
وی ضمن اشاره به خدمات مالی صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: ما توانستیم با سرمایه حدودی سه همت که در زمان تصویب داشتیم، بیشتر از ۶۳ همت در صندوق گردش مالی بوجود آورده و خدمات مالی عرضه دهیم. این سرمایه در اواخر دولت سیزدهم به ۱۰ همت بالا رفته است. تلاش ما بر این بود که نوآوری را در ابزارهای تأمین مالی خود بکار گیریم و ظرفیت بانک ‎ها و بخش خصوصی را هم وارد فضای نوآوری کشور نماییم که خوشبختانه با اهرمی سازی، توانستیم بیشتر از سرمایه موجود خدمات مالی ارئه دهیم.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با اشاره به اینکه ما در سال ۱۴۰۳، هشت بسته حمایتی را بطور دقیق تر و هدفمند به منظور تحقق شعار سال طراحی نموده ایم، بیان نمود: در بسته حمایتی «رویش» برای تقویت شتابدهنده های دانش بنیان که بتوانند به استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا کمک کنند، تسهیلاتی را در چارچوب تسهیلات قرض الحسنه بذری پیشبینی کردیم. این تسهیلات تا پیش از این ۵۰۰ میلیون تومان بود اما هم اکنون آنرا تا سطح دو میلیارد تومان در قراردادهای شتابدهی به شتابدهنده ها تسهیلات می دهیم.
بغدادی افزود: سعی کردیم که ودیعه رهنشان را هم تا سقف ۳ میلیارد تومان تأمین نماییم. همینطور از راه وام تسهیلات پیش از تولید صنعتی سعی کردیم که برای تأمین تجهیزات تخصصی شتاب دهی، تا سقف ۵۰ میلیارد تومان در سرمایه گذاری روی استارت آپ ها و هسته های فناور با شتاب دهنده هایی که عاملشان هستند به آنها کمک نماییم. به شتاب دهنده ها، خدمات توانمندسازی می دهیم که بتوانند خدمات را به استارت آپ ها برسانند. در تأمین فضاها، خدمات آموزش، مشاوره، دریافت استانداردها، حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی و هم رویدادهایی مانند همین رویداد پیوند تلاش شده که خدماتی عرضه شود.
مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی در انتها در رابطه با دیگر خدمات این صندوق به شتاب دهنده ها خاطرنشان کرد: در بحث گرنت یا کمک هزینه پژوهش و توسعه برای تأمین هزینه های مورد نیاز هسته های فناوری که در شتاب دهنده ها حضور دارند، می توانیم سالیانه پنج گرنت ۵۰۰ میلیونی تومانی به شتاب دهنده ها پرداخت نماییم. البته برای شرکتهای دانش بنیان معمولی در واقع یک گرنت در سال در نظر گرفته شده اما برای شتابدهنده ها تا پنج گرنت هم در سال قابل دریافت است.
در ادامه این رویداد هم مهدی اکبری، مدیر شتابدهنده «آمپردرایو» در رابطه با فعالیتهای این شتابدهنده اظهار داشت: حدود یکسال پیش به حوزه شتاب دهی ورود کردیم. قبل از آن «آمپردرایو» متولی پژوهش و توسعه در هلدینگ رایزکو بود. هدف ما این بود که بتوانیم انگیزه تیم هایمان را افزایش دهیم و فضای کارمان را بطور دقیق تر در صنعت خودرو و حوزه هایی که هلدینگ رایزکو به سرمایه گذاری در آن علاقمند است، گسترش دهیم.
وی در رابطه با شتاب دهنده «آمپردرایو» هم اضافه کرد: این شتاب دهنده به صورت کلی در سه حوزه عمده هاردتک، هوشمندسازی خودرو و حمل و نقل پیشرفته فعالیت می کند.
اکبری در انتها خاطرنشان کرد: هلدینگ رایزکو با هدف سرمایه گذاری بر استارت آپ های حوزه خودرویی، نخستین شتاب دهنده ای است که به صورت تخصصی می خواهد روی تیم های بیرونی کار کند.

کدام استارت آپ ها در رویداد «پیوند» حوزه هوشمندسازی خودرو حضور داشتند؟
نوزدهمین رویداد «پیوند» با هدف بهم رسانی شتاب دهنده ها و هسته های فناور بامداد امروز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه با حضور هفت استارت ‎آپ در حوزه هوشمندسازی خودرو در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید.
در این رویداد هفت استارت آپ خصوصیت های محصول و مدل کسب و کار خویش را به شتاب دهنده های حاضر عرضه کردند.
اتوسی
این استارت آپ از قابلیت هایی چون پرداخت آسان، دانش کاملا بومی و مطابق با دانش روز دنیا، ردیابی لحظه ای، حضور و غیاب برخوردار می باشد. همینطور پرداخت هوشمند با NFC کارت و تلفن همراه مجهز به NFC، گزارش گیری در سه سطح برای مسافران، راننده ها و سازمان حمل و نقل، مدیریت مالی رانندگان حسگرهای حرکتی و تحلیلی برای رفتار راننده از دیگر خصوصیت های قابل توجه این پلت فرم است.
میزان سرمایه مورد نیاز: ۷.۶۲ میلیارد تومان
ایستگاه شارژ خودرو برقی
این پلت فرم قادر به محاسبه ولتاژ، جریان، توان اکتیو و راکتیو، تعرفه زمانی، ارتباط با سرور از راه WIFI و GPRS، استاندارد IEC ۶۱۸۵۱-۱، شارژ کند، احراز هویت و پرداخت NFC، به روزرسانی فریمور از راه دور OTA، مانیتورینگ، تنظیم و کنترل از راه دور، قابلیت بلوتوث ب، قابلیت چاپ رسید و نمایشگر LCD رنگی است.
میزان سرمایه مورد نیاز: ۱.۷۶
TCU
این برنامه قابلیت هایی چون مکان یابی، ریموت دیاگ، ژیرسکوپ، قطب نما، دیتاهای خودرو و باتری، تشخیص تصادف، تحلیل رفتار راننده، تشخیص حمل با جرثقیل، دزدگیر و ریموت RF دارد. همینطور مانیتورینگ لحظه ای و آلارم، کنترل از راه دور و از راه اپ و سرور OTA، GSM و E-Call و B-Call به همراه میکروفون و با قابلیت اتصال به بلندگو خودرو را هم ممکن می سازد.
میزان سرمایه مورد نیاز: ۲.۱۶ میلیارد تومان
سامانه کمک ترمز الکترومکانیکی
بهبود عملکرد ترمز، بازیابی انرژی، کاهش استهلاک و حفظ محیط زیست از خصوصیت های این برنامه استارت آپی است.
میزان سرمایه مورد نیاز: ۵ میلیارد تومان
کنترل هوشمند کیفیت
در پلت فرم «کنترل هوشمند کیفیت» قابلیت هایی چون سرعت پردازش بالا، سفارشی سازی، هزینه بسیار پایین، شناخت کامل بازار، ثبت اختراع نرم افزار و ثبت طرح صنعتی دانش بنیان دیده می شود.
میزان سرمایه مورد نیاز: ۵ میلیارد تومان
سواپ باطری موتور سیکلت
این استارت آپ در قسمت راکبین موتورسیکلت ها به کاهش زمان تعویض باطری، ثبت اطلاعات و فرایند تعویض (کاربر و باطری ها)، امنیت، پشتیبانی و عرضه خدمات به شکل حضوری در شرایط اضطراری منجر شده و سبب افزایش فروش سازندگان موتورسیکلت های برقی و سازندگان باطری می شود. در قسمت سازمان های دولتی هم کاهش مصرف سوخت، کاهش یارانه سوخت، کاهش آلودگی و در نتیجه کاهش هزینه درمان را به همراه دارد.
میزان سرمایه مورد نیاز: ۳.۵۴۴ میلیارد تومان
موتور گازسوز دو شمعه
پلتفرم «موتور گازسوز دو شمعه» قابلیت هایی چون افزایش توان خروجی موتور، کاهش آلودگی دود خروجی و کاهش مصرف سوخت دارد.
میزان سرمایه مورد نیاز: ۳.۱۲ میلیارد تومان


منبع:

1403/06/22
16:35:50
5.0 / 5
62
تگهای خبر: استارت آپ , استاندارد , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳