اپل واچ سری ۱۰ یک قابلیت مهم را از دست داده است

اپل واچ سری ۱۰ یک قابلیت مهم را از دست داده است

گردو دانلود: تازه ترین ساعت هوشمند اپل به سبب بازبینی در طراحی زیبا و اضافه شدن سیستم تشخیص آپنه خواب توجه زیادی را به خود جلب کرده است. با این وجود، با نزدیک تر شدن شرکت اپل به عرضه اپل واچ سری 10، این ساعت هوشمند فاقد یک خاصیت مهم خواهد بود و آن ردیابی اکسیژن خون است.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا، این قابلیت که به عنوان تحلیل و بررسی سطح SpO۲ نیز شناخته می شود، برای نخستین بار حدود نیم دهه پیش معرفی گردید و از آن زمان پایه اصلی ساعات هوشمند اپل بوده است. با این وجود، در اوایل امسال، به اپل فرمان داده شد که فروش ساعات هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را در ایالات متحده متوقف نماید، بااینکه همچنان می توانید ساعت ها را خریداری کنید، اما آنها بدون اپلیکیشن ردیابی اکسیژن خون فروخته می شوند. این ممنوعیت حالا گریبان اپل واچ سری ۱۰ را نیز گرفته است.
به نقل دیجیتال ترندز، اگر در ایالات متحده زندگی کنید، اپل واچ سری ۱۰ به شما اجازه دسترسی به برنامه اکسیژن خون را نمی دهد. بگفته شرکت اپل، قابلیت اندازه گیری اکسیژن خون دیگر در دستگاه های اپل واچ فروخته شده توسط اپل در ایالات متحده از تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ در دسترس نیست.
اپل به سبب اختلاف حق ثبت اختراع با یک شرکت فناوری پزشکی به نام ماسیمو(Masimo) گرفتار مشکل شده است. این دو شرکت درگیر یک نبرد حقوقی طولانی بر سر سنسور اکسیژن خون شده اند و ماسیمو ادعا می کند که اپل حق ثبت اختراع فناوری پوشیدنی این شرکت را نقض کرده است.


بر اساس گزارش ها، ماسیمو قبل از عرضه نخستین اپل واچ درحال مذاکره با اپل بود، اما این دو شرکت نتوانستند به توافق برسند. گفته می شد که این فناوری در آن زمان درحال توسعه بود، اما تنها با اپل واچ سری ۶ به بازار راه پیدا کرد.
تصمیم کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده(ITC) بر اساس این که سنسورهای اکسیژن خون اپل حق اختراع ماسیمو را نقض کرده است، منجر به مسدود شدن موقت فروش ساعات اپل در ایالات متحده در اواخر سال قبل شد. اپل، به نوبه خود، پس از آن که مشخص شد حداقل تا حدی حق ثبت اختراعات ماسیمو را نقض کرده است، تلاش نموده تا این حکم را لغو کند.
تاکنون، معین نیست که چه زمانی، سیستم اندازه گیری اکسیژن خون در اپل واچ سری ۱۰ برای خریداران در ایالات متحده آغاز به کار می کند اما محتمل ترین راه دست یافتن به حکمی است که به نفع اپل باشد.



1403/06/23
12:58:26
5.0 / 5
76
تگهای خبر: دیجیتال , سنسور , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵