ماجرای کشمکش میان ایلان ماسک و اپل و اوپن ای آی چیست؟

ماجرای کشمکش میان ایلان ماسک و اپل و اوپن ای آی چیست؟

گردو دانلود: گردو دانلود: دو روز پیش بود که ایلان ماسک شرکت های اپل و اوپن ای آی را به سبب آن چه «نقض امنیتی غیرقابل قبول» خواند، تهدید به شکایت نمود و حالا اوپن ای آی در مقام پاسخ برآمده است.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا، میرا موراتی مدیر اوپن ای آی به ایلان ماسک به سبب توصیف همکاری جدید شرکتش با شرکت اپل به عنوان «جاسوس افزار وحشتناک» پاسخ داد.
دو روز پیش ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس شرکت اپل را به تحریم تهدید کرد. وی در یک مجموعه پست در رسانه اجتماعی ایکس نگرانی هایی در مورد این که آیا اپل و اوپن ای آی از اطلاعات کاربران محافظت خواهند کرد یا خیر به اشتراک گذاشت.
او ادغام نرم افزاری بین دو شرکت را «نقض امنیتی غیرقابل قبول» خواند و اظهار داشت که اپل هیچ ایده ای ندارد که واقعا چه اتفاقی می افتد.
اپل روز دوشنبه از تلاش طولانی مدت خود در حوزه هوش مصنوعی آگاهی داد که شامل بروزرسانی دستیار صوتی خود «سیری» نیز می شد. سیری می تواند به چت بات محبوب شرکت اوپن ای آی متصل شود. بگفته شرکت اپل، از کاربران برای به اشتراک گذاشتن سوالاتشان با چت جی پی تی اجازه گرفته می شود و درخواست ها و اطلاعات آنها ثبت نمی شود.
با اینحال ایلان ماسک در این مورد می گوید: این کاملا بی مدلول است که اپل به اندازه کافی باهوش نباشد که هوش مصنوعی خودرا بسازد و به صورتی بتواند اطمینان حاصل کند که اُپن ای آی از امنیت و حریم خصوصی شما محافظت می کند.
او بطور خاص با اشاره به سیستم عامل اپل اظهار داشت که اگر اپل، اُپن ای آی را در سطح سیستم عامل ادغام کند، دستگاه های اپل را تحریم خواهدنمود.
حالا یکی از مدیران ارشد اوپن ای آی از شرکت خود در مقابل ایلان ماسک، یک روز بعد از آن که او ادغام فناوری چت بات اوپن ای آی در آیفون های اپل را به عنوان «جاسوس افزار وحشتناک» توصیف کرد، دفاع کرده است.
میرا موراتی مدیر ارشد فناوری اوپن ای آی روز گذشته طی یک مصاحبه که به تحولات اجرائی شرکت نیز اشاره نمود، اظهار داشت: این نظر اوست. بدیهی است که من اینچنین فکر نمی کنم. ما عمیقاً به حفظ حریم خصوصی کاربران و ایمنی محصولات خود اهمیت می دهیم.
برمبنای یک قرارداد مهم که در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل در روز دوشنبه اعلام شد، اپل به کاربران دستگاه های خود این امکان را می دهد که فناوری هوش مصنوعی اوپن ای آی را برای پرس و جوهای پیچیده ای که هوش مصنوعی داخلی اپل در ارائه پاسخ دقیق برای آنها با مشکل مواجه می شود، عرضه نماید. بدین سبب فناوری اوپن ای آی با سیستم عامل iOS اپل یکپارچه خواهد شد تا بتوان با آن از برخی از خدمات اپل بهره برد.
اپل در اشاره به حفظ حریم خصوصی گفته است که داده های کاربران خودرا با اوپن ای آی به اشتراک نمی گذارد و اوپن ای آی نیز مدلهای خودرا با داده های کاربران اپل آموزش نمی دهد.
ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا که از هم بنیان گذاران اوپن ای آی نیز بوده است و سپس پس از جنگ قدرت در آن شرکت به یکی از بزرگترین منتقدان آن تبدیل شد، بعد از اعلام این خبر در کنفرانس اپل این اتحاد را محکوم نمود. او تهدید کرد که کارمندان شرکت هایش را از استفاده از هر نوع دستگاه های اپل مانند آیفون و مک که این فناوری در سیستم عامل های آنها گنجانده شده باشد، منع می کند.
موراتی در پاسخ، این ایده را بیان کرد که اوپن ای آی به شدت بر حریم خصوصی و امنیت کاربر متمرکز است. او اظهار داشت: ما در تلاش هستیم تا جایی که ممکنست با مردم شفاف باشیم. بزرگترین خطر این است که ذینفعان این فناوری را اشتباه درک کنند.




منبع:

1403/03/27
12:48:03
5.0 / 5
231
تگهای خبر: خدمات , شركت , فناوری , كنفرانس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴