دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری خبر داد؛

کارگروه ماهواره و سنجش از دور تشکیل شد

کارگروه ماهواره و سنجش از دور تشکیل شد

به گزارش گردو دانلود، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات تشکیل کارگروه ماهواره و سنجش از دور را گامی مهم در جهت توسعه فناوری فضایی کشور دانست.



به گزارش گردو دانلود به نقل از مهر، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، تشکیل کارگروه «ماهواره و سنجش از دور» را گامی مهم در جهت توسعه فناوری فضایی کشور عنوان نمود و اظهار داشت: ضمن اشاره به رشد روز افزون اهمیت ارتباطات ماهواره ای و پیشرفت های قابل توجه ایران در صنعت فضایی، بر لزوم تشکیل چنین کارگروهی لازم است.
کرباسی اضافه کرد: هدف اصلی این کارگروه، بررسی دقیق اولویت های حوزه ماهواره و سنجش از دور و شناسایی ظرفیتهای موجود در زیست بوم فضایی کشور است. با ایجاد این کارگروه، تلاش داریم تا زنجیره ارزش فناوری های گلوگاهی در توسعه فناوری های ماهواره ای را مشخص کرده و در گام بعدی، پروژه های اولویت دار برای شرکت ها و صنایع مرتبط را تعریف نماییم.
دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، ضمن اشاره به اهمیت ترویج دانش فضایی در بین جوانان، هدف ستاد از حمایت مسابقه QSat فرصتی پرارزش برای فرهنگ سازی در حوزه ماهواره و سنجش از دور دانست.
وی همچون اقدامات این کارگروه را اجرایی سازی اسناد بالادستی فناوری های ماهواره و سنجش از دور نام برد و اظهار داشت: این اقدام، نقشه راهی برای حرکت در راه توسعه فناوری های ماهواره و سنجش از دور فراهم می آورد. با عنایت به اسناد بالادستی؛ چشم انداز، اهداف و راهکارهای کلی را مشخص شده و جهت گیری کلی فعالیتها تعیین شده است.
کرباسی در ادامه اضافه کرد: اولویت بندی کارگروه ماهواره و سنجش از دور بر مبنای نیازهای ملی و فناوری های نوظهور انجام شده. همچنین، توجه به کاربردهای فناوری های ماهواره و سنجش از دور در حوزه های مختلف مانند کشاورزی، محیط زیست، مدیریت بحران، و دفاعی هم اهمیت دارد. که در این حوزه با عنایت به توانایی مدیریت پروژه های پیچیده در کوشش برای ارتباطات قوی با بخش های مختلف دولتی و خصوصی هستیم.
وی با تاکید بر شناسایی زیست بوم و شناخت کامل از بازیگران فعال در این عرصه خاطرنشان کرد: شناسایی دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، شرکتهای خصوصی، شرکتهای دانش بنیان و همراهی سازمان های دولتی برای ایجاد هم افزایی ضروریست که از این طریق بتوانیم تصمیم گیری و برنامه ریزی مناسبی را برای پشتیبانی از این زیست بوم داشته باشیم. کرباسی در انتها ضمن اشاره به همکاری و هم افزایی بین بازیگران مختلف برای تسریع توسعه فناوری، کاهش هزینه ها، و افزایش بهره وری و با عنایت به پیشرفت های اخیر در حوزه فضایی کشور و ظهور شرکتهای دانش بنیان توانمند، آینده ای روشن را برای این حوزه پیش بینی نمود.

1403/06/21
12:52:31
5.0 / 5
56
تگهای خبر: ارتباطات , پروژه , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳