ایلان ماسک از روبو تاکسی و روبو ون تسلا رونمایی کرد

ایلان ماسک از روبو تاکسی و روبو ون تسلا رونمایی کرد

گردو دانلود: ایلان ماسک از تاکسی رباتیک(روبو تاکسی) الهام گرفته شده از ون سایبرتراک(سایبرتراک روبو ون) شرکت تسلا رونمایی نمود.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا، ایلان ماسک عاقبت در رویداد «ما، ربات» که روز ۱۰ اکتبر در استودیو برادران وارنر در بربنک، کالیفرنیا برگزار گردید، روبوتاکسی تسلا را معرفی نمود.
روبوتاکسی(Robotaxi) که با الهام از سایبرتراک(Cybertruck)، معروف به سایبرکب Cybercab تولید شده، دارای درهای پروانه ای و دو صندلی است.
ماسک همین طور در این مراسم از روبو ون تسلا رونمایی نمود که می تواند تا ۲۰ نفر را حمل کند یا کالا جابجا کند. این خودرو ها کاملا خودران و بدون راننده هستند.
تاکسی های کم هزینه
ماسک اصرار کرد که خودرو ها بطور معمول هزینه زیادی دارند، خصوصاً با توجه به این که خودرو ها بطور متوسط تنها ۱۰ ساعت از ۱۷۰ ساعت در هفته مورد استفاده قرار می گیرند. بعد از آن می توان از یک خودروی خودران حدود پنج برابر بیشتر بهره برد.


ماسک با اشاره به این که خودرو های خودمختار 10 برابر ایمن تر از رانندگان انسانی خواهند بود، اظهار داشت: با استقلال، زمان خودرا پس خواهید گرفت.
هزینه حمل و نقل خودمختار آنقدر پایین خواهد بود که می توانید آنرا به عنوان حمل و نقل انبوه فردی در نظر بگیرید. ایلان ماسک همین طور تایید می کند که Cybercab را می توان جهت استفاده شخصی خریداری کرد. انتظار می رود هزینه آن زیر ۳۰ هزار دلار باشد.
ماسک افزود که هزینه عملیاتی روبوتاکسی ۲۰ سنت در هر مایل به اضافه ۳۰ تا ۴۰ سنت با مالیات خواهد بود.


ایلان ماسک اشاره کرد که تسلا انتظار دارد تا سال آینده رانندگی کاملا خودکار بدون نظارت در تگزاس و کالیفرنیا صورت گیرد. انتظار می رود تا پیش از سال ۲۰۲۷ تولید سایبرکب صورت گیرد.
ایلان ماسک تکرار کرد که اتومبیل های خودران بسیار ایمن تر از انسان ها خواهند بود برای اینکه هوش مصنوعی هیچ گاه حواسش پرت نمی گردد. ماسک همین طور اعلام نمود که سایبرکب از شارژ القایی استفاده خواهدنمود.
روبوون ها نیز در این مراسم به روی صحنه رفتند. این وسیله نقلیه می تواند تا ۲۰ نفر را حمل کند. ماسک علاوه بر این خودرو ها از ربات های اُپتیموس ژن ۲(Optimus Gen ۲) در این رویداد رونمایی نمود.
ویدیویی که کاربردهای خانگی اُپتیموس را به نمایش می گذارد نیز پخش گردید.



منبع:

1403/07/22
08:40:38
5.0 / 5
59
تگهای خبر: تولید , رباتیك , شركت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳