دانشمندان هشدار می دهند

پای تبلیغات به خواب مردم باز می شود!

پای تبلیغات به خواب مردم باز می شود!

گردو دانلود: پژوهشگران و متخصصین حوزه خواب در مورد یک روش جدید بازاریابی هشدار داده اند و آن تزریق تبلیغات به رویاها است.


به گزارش گردو دانلود به نقل از ایسنا و به نقل از فیوچریزم، سه محقق از دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه مونترال مقاله ای در مورد هک کردن رویاها در مجله ی Aeon منتشر نمودند و هشدار دادند که بر طبق بررسی های اخیر، ۷۷ درصد از بازاریابان قصد دارند از فناوری تبلیغات در خواب طی سه سال آینده استفاده کنند.
پژوهشگران نوشتند: شرکت های بازاریابی آشکارا درحال آزمایش روش های جدیدی برای هدایت خریدارها بوسیله خواب و رویا هستند. دستکاری رویاها برای منافع تجاری به سرعت درحال تبدیل شدن به واقعیت است.
دستکاری رویا وضعیتی است که در آن یک محرک پیش یا در حین خواب بر محتوای رویای فرد اثر می گذارد و بوسیله دستگاههای پوشیدنی امکان پذیر است.
دو نفر از پژوهشگران این مقاله قبل از این بر دستگاهی کار می کردند که برای برقراری ارتباط در طول خواب طراحی شده بود و می توانست رویای افراد را "هک" کند.
یکی از نگرانی های به ویژه پژوهشگران در مورد یک کمپین تبلیغاتی بود که مردم را به شرکت در مطالعه ای موسوم به "دستکاری هدفمند رویا" دعوت می کرد.
این سه محقق اوایل سال جاری در نامه ای سرگشاده شرکت های تبلیغاتی که قصد داشتند رویای افراد را "هک" کنند مورد انتقاد قرار دادند. ۴۰ دانشمند دیگر نیز این سند را امضا کردند. نویسندگان این مقاله همین طور خاطرنشان کردند که کمیسیون فدرال تجارت که بر تبلیغات در ایالات متحده نظارت دارد باید قوانین خودرا بروزرسانی کرده و در مقابل پیام های پنهان در تبلیغات بایستد و دستکاری رویا را ممنوع کند.
به گفته ی نویسندگان، قبل از آن که دیر شود باید اقدام نماییم برای اینکه بااینکه دستکاری رویا کاربردهایی برای درمان اختلال اضطراب بعد از سانحه دارد اما شرکت های فناوری که ساعات هوشمند، اپلیکیشن و ابزارهای پوشیدنی تولید می کنند و می توانند بر خواب ما نظارت کنند امکان فروش این داده ها را دارند و قادرند به این وسیله رویاها را دستکاری کنند.
و از همه بدتر آنست که شما چیزی به خاطر نمی آورید. پژوهشگران برای توضیح بیشتر این مساله به مطالعه ای اشاره کردند که در آن افراد سیگاری هنگام خواب در معرض تلفیقی از بوی بد و بوی سیگار قرار گرفتند. مصرف سیگار در این افراد کم شد اما آنها چیزی به خاطر نمی آوردند.
بطور کلی این هشداری برای کنترل این فناوری است قبل از آن که تکمیل شود. آن چه در آینده رخ خواهد داد بستگی به اقدامات ما برای محافظت از رویاهایمان دارد.




منبع:

1400/09/01
22:39:22
5.0 / 5
777
تگهای خبر: تبلیغات , تولید , دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱